Strona 1 z 1

Wlasciwa promocja strony internetowej w skrocie

: 03 gru 2017, 16:28
autor: mariusznowak
Zbudowanie samej strony internetowej to już obecnie zdecydowanie za mało. Minęły już dawno czasy, w których strony internetowe samoczynnie się promowały w wynikach wyszukiwarki i osiągały zadowalające rezultaty bez nakładu pracy. Obecnie sytuacja uległa diametralnej zmianie i wypromowanie strony internetowej nawet na bardzo mało konkurencyjne hasła wymaga właściwej wiedzy i nakładu pracy.

Czemu tak jest i co się zmieniło na przełomie tych lat?

Po pierwsze zwiększyła się liczba firm w Internecie. Obecnie praktycznie każdy biznes jest oparty o stronę internetową. Nie ma znaczenia, czy jest to lokalny fryzjer czy duży deweloper mieszkań. Każda z tych firm posiada stronę internetową, która odzwierciedla jej zakres usług w sieci. Taki postęp wymusił zmiany w algorytmach wyszukiwarek i podejście do promowania strony internetowej. Nie wystarczy już tylko zaprojektowanie strony internetowej. Jest to dopiero początek. Kolejnym korkiem jest pozycjonowanie swojej strony internetowej. Sposobów promocji jest kilka. Natomiast najbardziej znaną jest pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. Polega ona na wybraniu właściwej frazy: strony internetowe lub zestawu haseł, na które strona internetowa powinna być wysoko w wynikach. Najczęściej strony internetowe są pozycjonowane na więcej niż jedno hasło. Do właściwej promocji strony internetowej trzeba wybrać ich przynajmniej 5. Dzięki takiemu podejściu, pozycjonowane strony internetowe osiągają znacznie wyższe rezultaty w wynikach wyszukiwań.

Następny sposób promocji strony internetowej to marketing szeptany. Polega on na tworzeniu wpisów na różnego typu serwisach internetowych. Wpisy te mają zaintrygować potencjalnych kontrahentów do odwiedzenia promowanej strony internetowej. Jeśli promowana firma jest producentem lub sprzedawcą unikalnego produktu, można umieszczać wpisy bez odnośników. Wtedy zachęcamy podczas dyskusji do samodzielnego wyszukania sprzedawanego przez naszą firmę produktu. Marketing szeptany jest raczej uzupełnieniem pozycjonowania strony internetowej. Przeważająca liczba osób wyszukuje firm bezpośrednio w wynikach wyszukiwarek.

Trzeci rodzaj reklamy strony internetowej to różnego rodzaju portale społecznościowe. Najpopularniejszy jest FaceBook, który oferuje duże możliwości reklamowe. Szczególnie przydatny dla stron internetowych, które oferują często kupowane produkty. Idealnie sprawdzi się do promocji ciuchów czy usług firm lokalnych. Gorzej już będzie z reklamą strony internetowej, która posiada w swojej ofercie rzadko kupowane usługi.